0
0
Bredsand bil ifor williams tilhenger

«Tilhengernerdene» på Bredsand!

Daglig leder, eier og tilhengergründer Henrik Been hos Bredsand Bil og Tilhengersenter AS har drevet med tilhengere nesten hele sitt liv. Det startet på Esso i 1997, og i 2006 startet Been sin egen bedrift og omsatte første driftsår for 5 millioner kroner. I 2019 sikter de seg inn på 20 millioner kroner i omsetning. Det er vi veldig stolte og fornøyd med, sier Henrik Been.

20 millioner kroner og 3 ansatte er imponerende. Vi en familiebedrift, og har det utrolig artig på jobb, sier Steinar Johansen som er salgssjef og Henrik sin svigerfar. Å jobbe tett med kunder, lære de å kjenne, og analysere hva de er ute etter er noe av det jeg liker, sier Steinar med et lurt smil.

I lokalet bak kiosken på Bredsand har bedriften vokst seg opp til å bli en av Østfolds største tilhengerleverandører og leverte i 2018 i underkant av 500 tilhengere. I tillegg til salg så driver de også med utleie av tilhengere og varebiler.

Fra venstre: Salgssjef Steinar Johansen og daglig leder Henrik Been, Bredsand Bil & Tilhengersenter AS

Imponerende utvikling

Siden 1997 har utviklingen vært stor og markedet er stadig i forandring. Vi så da at 90% av salget gikk til privatmarkedet, og resterende til næring. Nå har dette snudd, og rundt 60% går til næring og resterende til privat i dag. Det er gjerne større hengere som går nå, med mer utstyr og det er artig for oss som kun har fokus på tilhengere, sier Been.

Hittil i 2019 har de greid å oppnå over 35% markedsandeler på registrerte tilhengere på mellom 3.000 til 3.500kg, som er bra og det kan vi takke denne gjengen for, sier markedsleder hos Ifor Williams Norge AS, Kim Brandsnes.

Han skryter av Henrik og Steinar. De er en vanvittig dyktige, målrettet og opptatt av å skape en solid bedrift, og det ser vi, de er nå vår største forhandler i Norge, sier Brandsnes.

Til venstre, daglig leder hos Ifor Williams Norge AS, Fredrik Duenger, Henrik Been, Bredsand Bil & Tilhengersenter AS og markedsleder Kim Brandsnes, Ifor Williams Norge AS

Brexit setter ingen stopper

Alle tilhengere fra Ifor Williams kommer fra Storbritannia, og vi er selvfølgelig veldig spente på hvilken betydning det vil ha for oss og ikke minst våre forhandlere, sier daglig leder hos Ifor Williams Norge AS, Fredrik Duenger. Det ligger allerede en kriseavtale på plass mellom Norge og Storbritannia dersom det skulle bli en hard brexit som tar for seg toll og importavgifter. Vi vet veldig lite om hva som skjer, og lite trolig vil det bli dramatisk for importen, sier Duenger.

Vi er godt rustet for en eventuell importstans i en lengere periode, og har godt med hengere på lager. Det har alltid vært viktig for oss, alt legges i tilhengere for å bygge et solid driftsgrunnlag, sier Been.

Satser videre

Drivkraften min er at det er utfordrende og spennende å drive butikk, du må hele tiden se fremover og finne på nye ting for å kunne videreutvikle seg. Kundene våre er alt fra mannen i gata, til store entreprenører og da er det klart at vi må være allsidige. Vi har et klart mål om å fortsatt være en solid tilhengeraktør her på Bredsand, avslutter Been.

Picture of Ifor Williams Norge AS

Ifor Williams Norge AS

Ifor Williams tilhengere er solgt her i landet siden 1995. Produktene er anerkjent på det europeiske markedet, og er kjent for sin kvalitet og holdbarhet.

0
    Din handlekurv
    Din handlekurv er tomTilbake til nettbutikk
      Legg til rabattkode
        Varer som er lurt å ha lett tilgjengelig:
        Varer som er lurt å ha lett tilgjengelig:
        FÅ DIN RABATTKODE

        Få 20% rabattkode

        - Gjelder på deler og ekstrautstyr i nettbutikken t.o.m 31.12.2024

        Meld deg på vårt nyhetsbrev for å få koden

        FÅ DIN RABATTKODE

        Få 20% rabattkode

        - Gjelder på deler og ekstrautstyr i nettbutikken t.o.m 31.12.2024

        Meld deg på vårt nyhetsbrev for å få koden

        Vi bruker cookies for at nettstedet vårt skal fungere best mulig med tilpasset innhold og annonsering i tillegg til å tilby funksjoner knyttet til sosiale medier og analyse av trafikken vår.